Om träningsmotivation

Alla kämpar ibland med motivationen, jag gör det ungefär 1-2 gånger i veckan helt ärligt, men då är det viktigt att komma ihåg varför man tränar, att man gör det för sin egen och inte någon annans skull, att man gör det för endorfinet, för att det är så skönt att basta sedan etc..





Denna vecka bygger mycket av min motivation på det dåliga samvete jag har för att jag inte tränade alls under påsken, men också på det faktum att jag faktiskt har gått ner en del sedan jag vägde mig senast i jul.

Min nuvarande vikt är inte alls 77 kg, som jag trodde, utan 72,4 kg (!!) enligt vågen hos mamma och pappa.
Det var en trevlig överraskning, för det betyder att min målvikt (68 kg) bara ligger 4 kg bort ungefär!

Om ni behöver ett pepptalk angående träning och hälsa, så tycker jag att ni ska klicka HÄR.
Bea är en grym tjej, som alltid har bra tränings-, kost- och motivationstips bakom örat. Som tur är, så är hon inte den som håller dem för sig själv! :)

Det viktigaste är det som står på bilden nedanför: Se till att du själv är stolt över vad du åstadkommit!




Kommentarer
Postat av: Originalet

svar:

Ginas är jättefina! Massa starka och uppiggande färger :)

2012-04-11 @ 15:11:23
URL: http://originalet.net
Postat av: Matilda - GET FIT/ BEACH 2012!

Grymt jobbat!! :D Vi väger ju ungefär lite mycket nu och har samma målvikt! 4 kg till sommaren borde vara en lätt match!! Fast det brukar ju vara det sista kilorna som är svårast att få bort. Hur lång är du?

Kram

2012-04-11 @ 16:14:30
URL: http://matildaberglund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0