Helgens synder och träning

Förra veckan var hetsig på alla sätt: mycket på jobbet, full fokus på träningen, dietbyte, försök till att styra upp möhippan med mera.. Men jag hann ändå med 8 träningstillfällen, trots vilodag på onsdag, fredag och söndag och det är jag nöjd med!

Vad jag är mindre nöjd med gällande förra veckan är att jag inte orkade hela skivstångspasset på torsdagen och att jag inte körde mer än ett pass i lördags.

I lördags hade jag ätar-/unnardag, vilket innebar följande intag av 'onyttigheter':
Lunch: En clubsandwich på Grodan vid Sturegallerian (åt dock inte allt bröd)
Middag: en Kyckling-/Broccolipaj från Felix
Några ostkrokar(ca 5-7 st) och 2 rutor mörk choklad med havssalt från Lindt
Helt inom ramen, tycker jag.

Igår fick vi middag hos Marie och Mathias, så då blev det också lite fusk med dieten, till huvudrätt fick vi laxqueneller(hemmagjorda fiskbiffar) med hummersås och potatis, till efterrätt smör- och sirapsugnsstekt banan med grädde.
Mina synder under gårdagskvällen:
En liten potatis
En bit av efterrättsbananen(ca 1/4 av en hel banan, hoppade vispgrädden helt, för jag gillar inte smaken)
Tre minirutor kexchoklad
Ett glas Mixx-saft
ca 10 st ostkrokar
Syndade även med en Magnum Ghana-glass på dagen, men åt bara halva..

Inte jättebra, men eftersom jag fortfarande var hungrig när vi kollade på film, så känns det inte som jag förstörde allt.

Idag börjar jag om igen, dock ingen träning idag, för jag ska på grillkväll hos Therese och Maggan efter jobbet.
Imorrn blir det ett morgon- och ett kvällspass på gymet, hoppas jag, och mellan det en massa mys med Saga, då jag ska vara kattvakt när Marie och Mathias är i Dalarna.


Ah, just det; tog två glas rött i fredags också. Viktigt, det där! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0