You make me sick!

(I övrigt en bra låt från början av P!nks karriär, inte bara en bra inläggsrubrik.. ;) )

I bloggosfären diskuteras tydligen denna lilla flickas 'karriär' som modell i bl a franska Vogue rätt flitigt just nu, sen som jag är hittade jag diskussionerna först idag, skämmes på mig!

Jag tycker det här är helt sjukt, att man som opinions- och idealskapare får igenom såna här förslag och trycker ut såna här bilder på en liten flicka till allmän beskådan.
Mina tankar associeras direkt till alla little miss pageant-flickor runt om i världen(främst USA), som sminkas som vuxna kvinnor, sjunger, dansar och uppträder och sedan fotograferas till alla pedofilers förtjusning! Usch, bara! You make me sick, franska Vogue, hör ni det?! USCHABUSCHAFYFANBLÄ!



 





Hon är för i helvetes jävlar bara TIO ÅR gammal, låt henne vara ett oskyldigt och oförstört barn några år till!
18-årsgräns på modellyrket tycker jag borde införas snarast. 

Att bli inkastad/inföst/invigd/whatever in i den pressande, granskande, hetsande och utseendefixerade branschen där modeller arbetar vid lägre ålder än 18 år är inte hälsosamt för någon! Det är inget annat än förödande att börja modella innan man är färdigväxt och iallafall någorlunda säker på vem man är och vad man vill med sitt liv. Att istället bli tillsagd dagarna i ända hur man ska se ut för att få jobb och bli omtyckt är ju inte direkt ett bra sätt att bygga självförtroende och självrespekt, eller för den delen en grund att bygga sin självbild på.

Avslutar inlägget med denna smakfulla bild, där bildtexten lyder: "Vilken makeup är passande vid vilken ålder?" Något redaktörerna borde ha tänkt på innan de valde att använda ett barn som modell! GODFUCKINGDAMNIT!


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Ja sick är vad det är!



Och tack. Jag älskar "hen", det är fint. :)



Och ta-med-toapapper-varje-gång-vi-går-på-toa är inte helt dumt! Haha. ;-)

2011-09-27 @ 18:10:41
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0