Generalisering och nostalgi


Pratade med min vän J om nätdejtning när vi sågs sist.
Jag sa att jag hade fått kontakt med många, när jag var aktiv nätdejtare, men att det var få som ville ses. Det mesta stannade vid mail fram och tillbaka. Om man väl stämde träff, så var det många som inte dök upp.
Dessa två händelser/faktorer sammantagna gjorde att jag sedan x antal månader lagt ner allt vad nätdejtning heter.
Min vän J hade dock en annan, enligt honom, vattentät taktik: tre mail, träffas, ligga. Och sedan var han nöjd. Mystiken kring tjejerna var borta när han väl fått dem i säng. Då fanns det inte mer att intressera sig för hos den tjejen, då gick han bara vidare till nästa och nästa och nästa.

Tänker alla killar så? Och får man generalisera på det sättet, säga och tänka att 'alla killar' har ett allmänt vedertaget tankesätt gällande vissa frågor? Hmm.. It's a tricky, tricky!
Men jag undrar ändå, om man nu får generalisera, om det är så att 'alla killar' tänker på samma sätt?
Att 'mystiken' kring en person (en tjej i detta fall) dör, efter att man varit intimt nakna med varann. Sorgligt, isåfall, och säkert sant just därför. Hur bär man sig då åt för att skapa något hålbart med någon, håller man lekstugan stängd tills killen friar? Och vad garanterar då att han inte säger 'tack och hej' efter första omgången?

Den här typen av resonemang gör att jag inser hur enkelt det var när jag var yngre.


Kommentarer
Postat av: mi ke

lungt finns ju tjejer som är likadana ..

dom får sitt så är dom njöda..

2011-10-18 @ 12:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0