80 kg till nyår?!

Japp, siktar nog på 80 kg i matchvikt till nyår.
Ett lätt mål att nå, om mina kära vänner ska fortsätta att göda mig med kakor, tårta, Rocky Road-kladdkaka med mashmallows och kolasås, go-mat och finvin fram till dess.

Det är liksom ätarmaraton helgerna i ända. Gott, men inget vidare bra koncept för att behålla den åtråvärda timglasfiguren.

I fredags var det AW med jobbet, då åt vi pizza och drack vin på kontoret.

Lördagen rivstartades med micrad färskpasta med hemlagad quornfärssås och ketchup, sedan barnkalas med paj, rökt lax, Rocky Road-kladdkaka med mashmallows och kolasås och the till det. Några Ahlgrensbilar slank också ner på samma kalas..
Sedan åkte vi till Sjöstan där Mathias(min bästa vän Maries sambo och blivande man) stod och bakade två mjuka kakor, en som skulle bli tårta till söndagen och en saffranskaka. Enligt Maries instruktioner hade han bara förberett för- och efterrätt till oss. Förrätten blev smörstekt rostbröd med hemmalagad skagenröra med vällagrad hårdost, vit och röd rom. Smarrigt! :)
Efter detta blev det film med popcorn, cheezballs och jordnötter, clementiner, Amarone, lite choklad och julmust. Lagom till mitten av filmen fick vi en stor skiva saffranskaka, täckt med hjortronsylt, -likör och hemmaslagen vaniljcrème, mmm-mm!

På söndagsförmiddagen åt jag havregrynsgröt med en stor smörklick, en specialkombo som jag älskat sen barnsben, innan jag åkte med Marie till Attitude-mässan i Kista där vi snurrade runt i ett par timmar och bara mös bland alla montrar och sminkmoddeller.
Efter mässan åkte vi raka vägen tillbaka till Hamarby Sjöstad för att fira Mathias i förskott, han fyller nämligen år idag! Vi fick lasagne direkt när vi kom dit, och så stod Mathias och hans mamma och bakade hjortron-kolakakor och chokladmördegskakor med nötfyllning. Tårtan fick chokladcrème med banan som fyllning och ca 5 cm grädde inuti samt utanpå. Till det julmust och Amarone, naturligtvis! ;)



Mycket mat blir det, och det blir nog ingen hejd innan nyår, inte om man ska tro Mathias iallafall...

To be continued.. 

Kommentarer
Postat av: Originalet

Svar:

Gud vad tråkigt! Den var ju på rean, men du kollade där eller? :( Skorna satt iallafall super! Lite halvt ostabila, men jag är ju van vid feta platåer och har aldrig gått i annat än kilkackar. Så klicka hem dom!

2011-11-28 @ 17:23:09
URL: http://originalet.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0