-10

Idag ska jag åka till Övik för att mysa med familjen hela helgen, därför var jag tvungen att packa en liten väska igår. När jag var klar med packningen, så var jag både hungrig och snussugen, så jag tog kortet i vacker hand och traskade iväg till OKQ8.
Klockan var 20:50, när jag kom till kassan och damen frågade mig om leg (och upplyste mig om att de stänger kl 21..). Leget låg såklart kvar hemma, eftersom jag inte visat leg för snusköp mer än en gång tidigare. Snabb check på klockan och spurt hem, plockade leget och sedan sprang jag nästan hela vägen tillbaka.

Detta är stort för mig, springandet alltså, för jag har annars inställningen att jag aldrig springer om jag inte blir jagad. Nu var jag jagad av klockan.
20:58 var jag tillbaka vid kassan och slängde fram leget till en förvånad kassörska. 'Oj, ja, det var värst!', sa hon. Jag blev glad och sa att det är bra att de kollar och att jag bara är ovan.
'Vi måste ju kolla alla som ser unga ut..' hade jag ringande i öronen hela vägen hem och flera timmar efteråt.

It's the little things.. Real sweet att någon tycker att jag ser 10 år yngre ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0