Kalla mig Snoris och ge mig choklad!

Ååååh, mer snor varje dag.. Mmm-mumma!

Som vanligt är jag pissless på förkylningshelvetet och dietjäveln, men vi kör på ändå, låtsas som det regnar(varför man nu skulle vilja låtsas just det?!), visslar i takt med ingenting och härdar ut.

Jag har dock en riktigt stor utmaning framför mig: på fredag är det stor fest med alla mina fina vänner(utom Marie, tyvärr! :s) och jag är redan sugen på vinet, det där söta vita som är lite spritsigt med microbubblor, du vet. God damn, vilken wine-o jag är! Ska jag härda eller falla samman..?

Oklart, men jag är ju fortfarande sjukt sugen på att bryta, för att det är så tråkigt, för att jag bara känner mig uppsvälld av maten när jag väl får äta om dagarna, för att jag inte märker någon skillnad och kanske allra mest för att jag känner att jag egentligen inte vill eller måste göra det!

Kan man älska sig själv för mycket, som man är, för att vilja banta? Uppenbarligen JA.

Jag vill ha normal mat
, eller åtmindstone LCHF och jag vill ha VIN!
Godfuckingdamnit, vad jag vill ha vin, godis och av någon konstig, udda anledning som jag itne blir klok på: mjukglass!




Idag får jag iallafall äta kött till middag, blodigt blir det. Blodigt nötkött med salt, peppar, sallad, olja och åsnelatrin, nej, vad skriver jag, citron menade jag såklart!
Det blir gott eftersom lunchen idag var något av det tråkigaste hittills, förutom den där vidriga juice- och yoghurtkombon i förra veckan, då. Idag var det nämligen 3 dl yoghurt och 10 skivor skinka som gällde. Torrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0