Kvällsfilosofi

Lite insikter och tankar såhär inför absoluta slutspurten, som jag måste erkänna är schjuukt dåligt inplanerad av yours truly: den infaller nämligen över helgen! Gah!

Anyways, nu var det inte dålig planering som inlägget skulle handla om, utan insikter och tankar som kommit till mig under kurens gång.
Here we go!

Jag har insett att jag klarar av att vara hungrig mycket längre än jag tror.
Visst, man blir lite grinigare, gnälligare och allt som kan kallas stubin åker genom det berömda fönstret, men hey, bra att veta ändå att man kan stå sig på en kopp the och några glas vatten i ca 12 h innan man nästan somnar av lågt blodsocker!

Jag har märkt att jag inte alls känner mig korkad/lost in space på samma sätt denna omgång av kuren, som jag gjorde under förra racet.
Då var jag helt enkelt helt tappad, icke-kommunicerbar och bortkopplad från min egen hjärna. Man kan säga att alla synapserna hade åkt på en gemensam semester till Mallis i ca 9 dar.
Det är skönt att slippa nu.
Detta har även lett mig till följande insikt: jag måste ha såå mycket mer fett och slagg att bli av med denna gång, eftersom förbränningsmekanismen inte satt sig på levern(det vet jag eftersom jag hittills inte mått dåligt en enda dag, vilket jag först trodde.) eller hjärnan ännu. Ännu en gång: skönt!

Som jag skrev tidigare idag:
Jag älskar mig själv lite för mycket för att egentligen göra det här.
Jag vet mitt värde och att jag är vacker, härlig och helt enkelt sten-skön, även om jag aldrig kommer vara en stl 34-36 igen.
Även om det självklart vore så mycket roligare att shoppa byxor eller kläder i allmänhet om jag skulle vara så smal och liten, så vet jag att jag duger och ser jävligt bra ut ändå, även fast jag ligger närmare stl 38-40 än något annat (och ibland faktiskt gränsar till stl 42 på byxfronten).
Jag vet att jag har en fin form och att killar tittar på och efter mig även fast jag inte är modellsmal eller benig någonstans, eftersom jag har en kvinnlig gitarrfigur som är jävligt snygg.

Godnatt och TACK för fina kommentarer idag, här och på fejan. Det hjälper mig verkligen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0