Lördagmorgonsdröm

Imorse drömde jag en ovanlig dröm.

Jag var på semester, som jag ofta är i mina drömmar, med familjen i ett varmt land. Som vanligt var ingen lik sitt riktiga jag till utseendet i drömmen, men jag visste ändå vem som var vem.
Det var fint o mysigt i ungefär en dag, innan det gick upp för mig att maffian var ute efter min guldring, som jag fick när jag konfirmerade mig! De hotade mig face to face o sen kom de till vår bungalow, som av oklar anledning hade glasdörrar med konstiga lås, för att hämta ringen. Jag blev såklart livrädd, men fick hjälp av familjen att döda inkräktarna.
Sedan var vi på någon sorts upplevelse-/smyckes-/matmässa, och jag kände mig fortfarande förföljd. Vi lallade runt lite på mässan och kom till en monter där man kunde åka någon sorts bana, som Blå Tåget ungefär, som skulle ge en insikter om miljön, tror jag. I slutet av banan fick man välja en av tre möjliga utgångar, och efter det valet så var vi ute på en bakgata på Söder! Jag hinner knappt ställa mig upp efter åkturen innan någon säger åt mig att hoppa in i ett hål i väggen, och samtidigt tar tag i mig, så jag kommer in med benen före. Väl inne, så sitter jag på kanten till öppningen där jag kom in, tittar mig omkring och ser att jag har sällskap av alla mina favoriter i hiphop-Sverige! Den personen som drog in mig genom gluggen vet om historien med ringen och lovar att skydda mig, så ringen inte hamnar i fel händer.
Ungefär där blev jag väckt av vad jag trodde var någon som knackade ihärdigt på vår dörr, som sen visade sig vara någon som spikade på våningen ovanför.

En konstig sak i drömmen var att jag var förlovad, med min bästa väns ring på ringfingret, utan att veta vem min fästman var.

Mycket märklig dröm!


Kommentarer
Postat av: evelina

svar: stockholm blir nog lite svårt tyvärr :( jag bor i göteborg nämligen!

2011-11-22 @ 10:32:26
URL: http://piicturethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0