Kontrollbehov?

Gud, vad det är skönt,
att inte veta sitt eget bästa

Att gå på en diet,
och sen rusa som en tjur,

rakt in i nästaaa!


Japp, här sitter jag och parafraserar bob hund-texter för att illustrera min 'diet hopping', lite laidback sådär, som man gör ibland, när saker bara kommer in och ut ur huvudet hursomhelst.

Har börjat veckan med att gå tillbaka till LCHF-livet, kör ett race med Mike, vi peppar och håller koll på varann, så att vi äter ordentligt och inte fuskar eller slarvar (dvs inte äter för lite heller).

Jag har kommit fram till att jag nog inte är gjord för att ha frihet under ansvar när det gäller mat.. Jag måste helt enkelt ha regler för vad jag får äta, hur mycket och när jag får äta det. Det ger en extra strukturdimension till mitt liv, som jag just nu känner att jag behöver..
Kanske borde byta ut den mot en träningsrutin istället, eller vad säger ni, mina trogna läsare? Any input = good input in this matter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0