Kvällen igår

Igår träffade jag Eva-Mari och M på stan efter jobbet, det var mysigt. Sista uteserveringskvällen, kändes det som. Skönt att inte frysa, även om jackan var öppen och strumpbyxorna fick stanna hemma. Skönt också med fint sällskap i kvällen.
Hade saknat M mer än jag trodde, märkte jag när han kom.
Min lilla hippiedejt, min raka motsats vad gäller allt som har med världsbilden att göra. Kanske inte en perfect match, eller så kanske det är det, vem vet?
Det enda jag vet säkert är att han ger mig något jag mår bättre av, något jag inte fått av någon annan på länge. And it feels good, så jag kör på det ett tag. Inte hela världen om det inte varar livet ut, eller hur?

(M visade mig och Eva-Mari att han lärt sig göra makraméarmband och sedan visade han mig ett som han börjat på till mig. Inte alls något som faller under kategorin 'min stil', men visst är det väl gulligt? Eller är jag bara fånig?)

När vi satt på Tullys uteservering strax efter halv nio, kom två killar gående nerför Götgatan med varsin snittbricka, de kom från ett avslutat event i Brunogallerian, sa de, och snittarna hade blivit över. Istället för att bara kasta dem, gick de alltså Götgatan ner och delade ut snittar till alla som ville ha.
Snacka om bra initiativ! :)
Alla de mötte blev glada, även vi, fast jag fick inte i mig mina, för jag var så mätt av soppan jag åt tidigare och min vaniljlatte med extra socker gjorde nog också sitt till.. Men, väldigt fint inititativ, som sagt. Mer sånt oftare!

Sen åkte vi hemåt med tunnelbanan alla tre, nu när gröna linjen återigen går mot Hagsätra.
Självfallet utan fungerande skyltsystem och ideligen med 'spårhinder'(vad nu det innebär, men det verkar vara den nya omskrivningen för 'spårfel'/'växelfel' som SL/MTR använde förra hösten) och framförliggande tåg, som leder till förseningar. Självfallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0