Passion?

"Vad är din passion?", frågade mig min kompis Erik under vår långa Europaroadtrip.

Den frågan har nu förföljt mig sen dess, sen den där julikvällen på hotellrummet i Sydtyskland, när vi hade färgat Karros hår blodrött och druckit både vin och öl, skrattat och bråkat om ödets vara eller inte vara.

Vad är egentligen min passion? Det där som gör livet värt att leva för mig, som är "min grej", eller hur man nu ska definiera sin passion..

Är det mat, foto, sång/musik, mode, reklamfilm, böcker, nagellack, resor eller språk?
Hur vet man vad som är intressen och vad som är ens passion?

Fick ett svar från en vän:
"Släpp alla dina behov av att känna tvång, rädsla eller stress för att bevisa något. Att stressa för att hitta en passion är inte den rätta vägen. Töm dina tankar och hitta dig själv. Att känna sig själv är första steget till självförverkligande."

Mitt tråkrationella svar blev såklart:
"Men, hur ska jag kunna lära känna mig själv utan att tänka?"

Vi är såna motpoler, denne vän och jag: jag är faktafokuserad medans han är filosofisk och ganska mycket uppe i det blå. Men vad har man för utbyte av vänner som tänker i samma banor?

Ikväll ska jag filosofera vidare ang det här med passion, det enda som är säkert är att min inte är funnen ännu.


Berätta gärna vad er passion i livet är och hur ni upptäckte den! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0