Bakmani!

Eftersom jag tröttnade så grovt på mig själv och mitt patetiska liv förra veckan, så bestämde jag mig för att distrahera mig med något som jag inte gjort på länge, nämligen baka.

I söndags gick jag till affären och köpte såna saker som normalt finns hemma hos alla människor: margarin, ägg, mjöl och mjölk och sedan började jag mysa och fixa i köket. 
Resultatet blev en inte-så-smulad äppelsmulpaj med 2/3 skal och 1/3 äpplen och en sats skeva och lite för torra muffins med små bitar av torkad jordgubbe i. Inte sådär superlyckat som jag hade trott och hoppats, men helt ok för att vara första gången efter år av icke-bakande.

I måndags hade jag tänkt baka scones till frukost, men jag valde sovmorgon istället, då jag börjar kl 9 denna vecka. Idag blev det dock bakmorgon och mysfrukost. Kändes riktigt bra :)





Mysfrukost med tända ljus var det här, ja!



Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)

Så kolla gärna in min blogg:)

2011-10-25 @ 15:56:54
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

svar: tack:)

ne hamna här av en slump när jag klicka runt:)

2011-10-25 @ 17:06:23
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Gaymasen

Mums! :D



Och jag tyckte Crazy Stupid Love var helt OK. Väldigt seg till en början men fin och rolig mot slutet, sista timmen sådär. :)

2011-10-26 @ 18:22:40
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0