Armbandet av efter skåningarnas kväll

Igår tog jag av mig hippievännens armband, torsdag-söndag fick räcka bestämde jag.

Fredagkväll innebar AW på vårt älskade hängställe Malmen med Therese, Jessica, Therese pojkvän/sambo Maggan, Atusa, Peter, Fernando, Tom och Dennis. Rätt stort gäng, men ingen festpepp, så jag gick vid kl 23.
Det var oväntat och skönt att ta en relativt lugn fredag. Jag visste ju att det skulle bli fest på lördag, så för en gångs skull var jag faktiskt väldigt förnuftig! (En liten applåd här, tack..)

Lördagen spenderade jag på stan med min älskade vän Marie, min bästa och närmaste.
Mötte upp henne hos frisören i Sturegallerian, köpte silverschampo till mitt gulvita hår och sedan blev det fin lunch i solen på Zanzibar vid Norrmalmstorg. Fancy fresh och riktigt mysigt! :) 
Efter det åkte vi till Mariatorget, gick lite vilse på väg till bolaget och sedan raka vägen till Tvålpalatset för VILAs kollektionsutförsäljning.

Det är något jag kan rekommendera till alla tjejer. De har såna utförsäljningar 1-2 gånger per år,oftast en på våren och en på hösten. Det finns massor av kläder och alla plagg kostar mellan 50-250 kr, förutom jackor som kan kosta upp till 600 kr, men det är riktigt bra priser på allt, som sagt.
Efter en lyckad shoppingtur blev det en soldränkt fika på Café Rival, där vi även fick en glimt av Carolina Gynning på uteserveringen. Fin bonus på en riktigt go' dag i solen med bästa möjliga sällskap! Tack Marie och solen! :)

På kvällen blev det fest hos en ex-kollega i Danderyd, dresscode: kavaj, så det var bara att pallra sig hem och byta om till knallrosa strumpor och klänningen på bilden. (Den är dock 2 år och 11 månader gammal, så frisyren och skorna stämmer inte. Missade att ta outfitbild i lördags, tyvärr!) Matchade med glatt humör och pistagegröna naglar.


Sammanfattning av festen: Vänner, kollegor, bekanta och nya ansikten, 3 skåningar, en massa mousserande, god plockmat, relationsprat, röksällskap och skitsnack på balkongen, taxi till stan och McDo-mat med kvällens fjärde skåning.

Efter lördagskvällens relationsprat och en hel del grubblande på söndagen knöt jag upp hippievännens armband, efter insikten att vi faktiskt tänker alldeles för olika för att kunna vara seriösa. Måste prata ut med honom denna vecka, avsluta och känna mig ärlig och härlig igen. Wish me luck!

(Jag behöver det, då jag är dålig på viktiga samtal, som det här, där någon riskerar att bli ledsen. Det är ju så mycket lättare att bara spela med..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0